Nevyzvednutá dobírka
Nevyzvednuté zboží zaslané na dobírku
Nevyzvednutá dobírka
Vážený zákazníku,
pokud si u nás objednáte zboží na dobírku a toto zboží nebude v příslušné lhůtě vyzvednuto, bude nám automaticky vráceno. V takovém případě vám budeme účtovat kompenzaci za zbytečně vynaložené poštovné a balné. Tato částka zahrnuje náklady na dopravu tam i zpět a jednorázový administrativní poplatek ve výši 80 Kč. Konečná výše se může lišit podle zvoleného dopravce.
Fakturu k uhrazení obdržíte e-mailem. Pokud nebude uhrazena do 7 dnů od vystavení, může být pohledávka předána k soudnímu vymáhání nebo k inkasu specializované agentuře.
Závazky vyplývající z právního jednání
Podle § 2118 nového občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) je kupující povinen zaplatit kupní cenu a věc převzít. Nepřevzetí zásilky tedy znamená porušení tohoto zákonem daného závazku.
O předání zboží dopravci budete informováni jak námi, tak samotným dopravcem.
Nepřevzal/a jste zásilku, i když je to vaše zákonná povinnost?
Máte dvě možnosti, jak situaci vyřešit:
1. O objednávku stále máte zájem
Zboží vám zašleme znovu, ale pouze při platbě předem (bankovní převod). Cena bude navýšena o kompenzaci za nevyzvednutou zásilku.
2. O objednávku nemáte zájem
Odmítání převzetí zásilky není totéž jako její storno či odstoupení od smlouvy. Kupní smlouva vznikla odesláním vaší objednávky a jejím přijetím z naší strany. Nepřevzetí zboží je tedy porušením smlouvy a zákona. Máme proto právo na kompenzaci nákladů.
Jak situaci můžeme vyřešit:
- Postoupení pohledávky agentuře pro vymáhání dluhů
- Vymáhání soudní cestou
- Dobrovolná úhrada kompenzace našemu obchodu
Možnost č. 3 je pro vás nejjednodušší, nejrychlejší a nejlevnější.
Jakmile se nám zboží vrátí, zašleme vám fakturu s přehledem nákladů. Pokud dojde k úhradě, žádné další kroky podnikat nebudeme.
Závěrem
Věříme, že je správné vás informovat o možných důsledcích nepřevzetí objednaného zboží.
Pokud se domníváte, že „se nic nestane“ nebo že „vám to jiné obchody promíjely“, vězte, že tak tomu není. Časopis dTest například uvádí:
„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy... Úhrada poštovného či poplatků zůstává v platnosti.“
Naše společnost nebude požadovat smluvní pokutu ani úročení, pouze kompenzaci nákladů na poštovné a balné ve výši, kterou jste odsouhlasil/a při odeslání objednávky.